2009-01-05

Är vi förtappade när morgonen infaller klockan tolv och fjädrar är det enda som pryder våra hår?

Vackert väder igen. Bra. Bra. Kanske får bli en extra promenad på väg till affären. Kanske en skog. Kanske ett berg. Kanske är jag för lat. Kanske är det för kallt. Vem vet.

Jag har i alla fall en plan för dagen. Bra. Bra. Allt blir lättare med sol. Ännu lättare med värme, men så bortskämda kan vi ju inte vara.

Jag vill till Berlin. Någon som vill ta mig dit?

Idag får det nog bli mindre äventyr. Men ändå äventyr?

Jag vill ha min bokhylla. Eller jag vill göra en bokhylla min. Och ställa böcker, skor och glas på dess hyllor. Vore inte det en härligt sysselsättning en dag som denna?

Kan det vara så att jag snöat in mig igen? Denna gång på planer. Jag är insnöad på plan (bättre det än att sitta på avbytarbänken...). Jag känner en stark dragning till små lappar och känslan av att stryka över det avklarade. Att planera och fundera. Inte så mycket handla. Opraktiskt. Indeed.

Men jag kom inte hit för att klaga. Varför kom jag hit? Den som visste det skulle kunna lösa många av mina problem. Hör gärna av dig! Det är ju ändå en fin sysselsättning, detta. Inte sant? Det finns värre. Verkligen.

Jag vill tacka Göteborgs stads Bibliotek. Tack!

What to eat?

Kanske skulle jag konstruera en förslagslåda. Jag hade det på tapeten ett tag. Sedan hamnade det på hyllan. Min hylla börjar bli full. Många halsdukar såhär års. En liten hatt med små lappar kanske vore något. Eller en plåtburk. Något att tänka på.

En annan sak att tänka på är mobiltelefon och lite snabbare uppkoppling. Jag kan ju köpa lite billigare mat. Ett besök hos frisören ligger också under ytan och gror. Det är så mycket nu. Till exempel 2009. Mycket snyggare att skriva än 2008. Bra. Bra.

Time to leave!

Inga kommentarer: