2009-01-30

Efter en mycket trevlig kväll med mycket trevliga människor:

Nu har mina vänner åkt hem och mina stearinljus slocknat. Är det nu man är vuxen; bjuder hem vännerna på middag, dricker lite vin och sedan går till sängs (här vill jag ju tillägga att mellan "dricker lite vin" och "går till sängs" skiljs man åt och var och en styr sin kosa till sitt eget bo)? Jag tror det. Det gör mig lite rädd.

Oj. Är det så det ligger till? Kan det vara det jag lever efter?

Men det var ruskigt trevlig att ha dem här. Vi skrattade gott, som jag förutspådde, vi åt gott, som jag förutspådde. Jag borde bli spåtant.

Och nu dök det upp en gammal låt på min playlist (spellista). Och med gammal menar jag här fylld med lite lätt obehaglig nostalgi. Men det är ju kul ändå.

Det kliar under lindan på foten. Väldigt. Kan jag sova utan? Nej, det vore nog dumt. Kan jag sova med? Vi får väl se hur det går.

I morgon ska jag hoppa iväg på bio, tänkte jag. Om jag ger mig iväg i god tid (ett par timmar innan) ska jag nog klara av det. Det är inte synd om mig. Jag är varken eländig eller klen. Haha.

God natt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man är vuxen när man lägger sig halv tio en fredag efter att ha skrattat högt åt Ingvar och Björn i På spåret...
Vilken Linda är det du har under foten? Hon måste vara rejält tillplattad... (Ja, lågvattenmärke så det skvätter om det)

Emma sa...

Då är jag inte riktigt vuxen än. Jag gick och lade mig lite senare...

Haha. Verkligen lågvatten!

Anonym sa...

haha ja spåtant hade passat dig bra emma :) o fan alltså du o hatten- så tajta! jag är avundsjuk!

Emma sa...

Ja, I like the hat, and the hat likes me :D Men jag tror hatten i alla fall tycker bäst om dig Det är ungefär som när man var hos farmor och fick dricka choklad med massa socker i, det var ju mysigt någon gång ibland. Men hade det blivit för mycket hade man tröttnat.