2009-01-17

"i wanna hypnotize you baby, on my teleohone..."

Dåligt val av film: Requiem for a Dream.

En av de bästa filmer jag sett: Requiem for a Dream.

Min dator säger till min att min hårddisk är full. Brukar det inte vara ombytta roller? (Haha. Nej...)

Det kan ha blivit lite vin och choklad. Och ost.

Om jag inte har helt fel ska jag få mig lite poesi till livs nu. Passar bra med mitt rödvin. Skulle inte jag sova? Nej, det kan jag inte minnas något av...

Pulsen är fortfarande hög. Jag måste nog lugna ner mina nerver (med en tablett?) innan jag kan sova. Innan jag kan vända på huvudet och kolla hur det ser ut över axeln. Bakom mig.

Varför ska snubben på tv vara så svår? (Bruno K Öijer) Måste man vara svår för att vara svår? Typiskt. Det måste man nog. Det är, helt enkelt kört för mig.

Annan karriär!

Nu ska jag propagera. Hade glömt bort det helt. (Hur vet de att det är dags att klappa? Jo, de kan varenda textrad utantill. Har jag fel?) Vad ska jag då propagera för? Inte helt säker på det, men det kanske märks under processen.

Här räcker det inte med rödvin. Här krävs opium!

I morse, när jag stod vid min diskbänk och sköljde ur mina 3-liters fryspåsar köpta på Ge-Kås, funderade jag på varför jag gjorde just detta. Jag brukar inte fundera på det. Jag brukar veta att det är för ekonomin. Eller för miljön. Eller för att det är praktiskt. Eller för att min mor gjorde det.
I morse spräckte jag alla dessa anledningar; om jag inte sköljer ur påsarna får jag lite mer tid över och kan koka mer rotfrukter som är betydligt billigare än halvfabrikat som går betydligt fortare, om jag ska få påsarna rena måste jag använda vart vatten och ibland diskmedel och det är ju inte bra att använda mycket av, efter att jag ägnat lite av min lediga tid åt att skölja påsarna ska jag hänga upp dem någonstans och sedan plocka ner dem vilket nte är lika praktiskt som att ta en ny påse ur den lilla förpackningen, vad är det för jävla argument "för att min mor gjorde det"?
Kanske borde jag ha slutat att skölja påsarna. Men jag hade ju redan börjat.

Senare kom jag på varför jag sköljde påsarna, och varför jag kommer att fortsätta att skölja påsar. Det är tanken som räknas, inte sant?
Kanske tjänar jag inte så många kronor på att använda påsarna felra gånger, men jag vänjer mig vid att återanvända. Det är tanken som räknas.
Kanske är det inte garanterat bättre för miljön att skölja påsar med varmvatten och diskmedel, men jag vänjer mig vid att inte konsumera lika mycket, att inte slänga lika mycket, att återanvända. Det är tanken som räknas.
Kanske är det inte så praktiskt att ägna tid åt att hänga upp blöta påsar, men jag kommer ju alltid ha påsar när jag behöver det och jag vänjer mig vid att anstränga mig, även för småsaker. Det är tanken som räknas.
Kanske gör jag inte allt som min mor gör, men det är hon som har sett till att jag är den jag är och hon har många bra ideér, jag ska bara vänja mig vid att de dem. Det är tanken som räknas.

Jag ursäktar det långa inlägget. Min puls är lugnare nu.

Inga kommentarer: