2009-01-31

Emma och Kryckorna - Del 4

Då har jag gjort dagens utflykt. Jag ska inte röra mig mer idag! (Det var en lögn...) Men jag tog mig till och från biografen, och det är jag glad för. Mycket glad för! Jag upptäckte lite av en ny värld. En värld jag gärna skulle vara del av, eller i alla fall ta del av. (Jag tror jag ska ge en mer detaljerad beskrivning i annat inlägg)

Jag tror att jag ser fram emot att inte behöva stressa ikväll (ja, det brukar ju bli lite stressigt på lördagskvällarna (språkpolisen, heter det "lördagskvällarna" eller "lördagkvällarna" eller "lördags kvällarna"?)). Jag ser fram emot att göra mig lite våfflor. Saknar tyvärr grädde, men kanske kan jag hitta lite glass i frysen. Jag ser fram emot att inte göra så mycket. Att fundera. Att filosofera, till och med. Jag sätter mig på de höga höstarna ikväll!

Men jag vill ha grädde!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är faktiskt själv osäker... Blir mer och mer övertygad om att skaffa mig Språkriktighetsboken, kanske kan jag fynda på bokrean?!
Ber om att få återkomma i även detta spörsmål!

Anonym sa...

Med tanke på att jag har mage att titulera mig som språkpolis skall jag kanske anse mig själv som aspirant?!
Jag menar, en som inte kan allt än men som är på god väg... som den riktiga polisen.
Eller jag vet inte och så blir allt svart...?!
Ordverifiering: ovans. Ytterligare en pik, ville egentligen säga ovana antagligen, att jag har som ovana att besserwissra alltså...

Emma sa...

Haha. Du får gärna vara aspirant och att säga fel är mänskligt, så gissa! :D

Anonym sa...

Då gissar jag att det är okej att säga både lördag och lördags... Vet dock inte vad SAOL rekommenderar.

Emma sa...

Då går jag efter din gissning (orkar inte sträcka mig efter SAOL, som ligger ungefär en halvmeter från mig nu...).

Tack, återigen, Språkpolisen!