2009-01-26

Ingen tid att förlora (ingenting alls att förlora?)

Och idag kan jag fundera på hur denna vecka kan se ut. Kanske lite stressig. Lite mycket. Och jag är ju som vanligt hungrig vi denna tid på dagen. Trött jag blir! Är jag helt ihålig? (Ja, jag har inget innehåll!)

En annan spådom angående denna vecka är att den kommer gå fort (önskan, kanske?). Jag hoppas att dagarna flyger iväg och att det är fredag i morgon (då skulle jag ju visserligen inte vara särskilt festsugen, kan jag säga). Finns det några bra knep för att få dagarna att flyga?

Av någon anledning hade jag en smula åldersnoja (hur stavar man det?) på vägen mellan sista bussen och jobbet. Har jag gått och blivit gammal? (När jag skriver det både skrattar och gråter jag inombords.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

att få dagarna att gå fort: försöka att inte tänka på hur fort dom ska gå, det är då dom går sakta! ^^

Anonym sa...

Åldersnoja stavas precis så och betecknas som vardagligt i SAOL
//Språkpolisen

Mary Potter sa...

Åh herregud, Är det imorgon åldersnojan kommer alltså?

Emma sa...

Sara: Ja, det är nog det bästa tipset. Lite svårt dock...

A-K: Tack, Språkpolisen! :D

Marie: Yes, i morgon. Ungefär tjugo i åtta kommer det en skvätt åldersnoja. Om du sover då kanske du slipper den...

Anonym sa...

jag nojar över min ålder men allra mest över min flötiga panna, o med åldern kanske den försvinner, inte pannan förhoppningsvis men flötighetn?