2009-09-22

Staten (eller Göeborgs Kommun) tillhanda

Jag har följande förslag, som kanske kan göra det svenska folket (eller Göteborgarna) en aning lyckligare:

Paraply-bidrag. Ett ekonomiskt bidrag till inköpandet av paraplyer. Om detta bidrag ska tillfalla privatpersoner, eller företag/instituoner har jag ännu inte utrett. Detta bidrag skulle leda till att folket alltid skulle ha ett helt paraply att tillgå vid regn. Det skulle i sin tur leda till mindre blöta kläder och hår, och i förlängningen gladare människor.

Om så önskas kan jag fortsätta min utredning om effekterna av ett paraply-bidrag, även hur bidraget bör utformas. Dock anser jag att utredningen bör ledas av passande myndighet.

Jag hoppas att detta kan bidra till en bättre värld!

Med vänliga hälsningar

Emma Lennström

Göteborg 2009-09-22

1 kommentar:

Mary Potter sa...

Haha, okej, du är underbar!