2009-09-12

God morgon dagen! Vad ska vi göra nu då?

Jag växlar mellan att tycka att det är tråkigt att ha tråkigt, och att tycka att det är ganska gemytligt att ha lite tråkigt (är det verkligen tråkigt jag har då?).

I morse (för ungefär en timme sedan) hade jag lite svårt att äta frukost. Jag kunde inte låta bli att tänka på vad de stoppar in i maten. Saker som egentligen inte borde vara där. Det gjorde mig lite illamående. Men det är klart att jag åt. Och jag överlevde. Även denna gång.

Hur mycket tid måste man lägga på maten om man ska slippa undan alla dessa konstgjorda ämnen? Mer tid än vad jag har, i alla fall. Så jag konserverar mig inifrån, precis som alla andra.

Vad jag än ska göra idag, ska det innefatta att lämna lägenheten. Det är mitt första mål. Ut härifrån. Kanske promenad. Kanske något annat. Bara det inte sker i min lägenhet. (Ja, jag känner mig nog lite ensam, trots allt)

Just nu använder jag min dvd och min cd-spelare som skrivbord. Jag tycker ändå att det är en ganska bra lösning. Ganska bra. Tills vidare. Och så vidare.

Jag tror jag måste köpa nytt spray. Inte trodde väl jag att det skulle ta slut.

2 kommentarer:

Sofia Lennström sa...

Eller så väntar du två veckor (om sprayen räcker så länge) För då kommer jag med den riktiga ;)

Emma sa...

Haha. Jag hinner nog ta slut en till under den tiden :D