2009-09-14

(Snart) vältränad och (kanske) (lite) glad

Idag hade nog min cykel en dålig dag. Och vinden hade en bra dag. Det resulterade att mina lår fick sig en rejäl omgång. Allt jag vill nu är att ligga ner. Men, nej! Jag har viktiga beslut att fatta. (Och nylånad film att se på)

Finns det någon genväg till det perfekta beslutet? I så fall mottager jag gärna en ingående beskrivning! (Och kom inte med den lysande idén att följa hjärtat. Jag har inget!)

Det borde ju gå att lära sig att ta beslut. Lära sig att inte ha ångest över att det kan bli fel beslut. Övning ger färdighet? (Men då kommer vi till avsnittet: besvikelser)

Nu tror jag att jag har solnedgång rakt in genom mitt fönster. Men det har jag inte. Solen är på andra sidan. Och inte i nedgångsstadiet riktigt än. Jag njuter ändå. Jag har till och med fyra solar. Hisingen - en annan verklighet. (Eller: Emma - en annan verklighet)

Mitt kök har eget liv. Tror jag. Det måste vara så. Jag bara diskar och diskar.

Nu tänker min dator dö. Den är lite tröttare än vad jag är.

Inga kommentarer: