2009-09-17

Idag vänder jag mig utåt (i morgon är jag mindre trött)

När jag stod och väntade på bussen fick jag ett trängande behov av att skriva lite, så jag tog fram min lilla rödsvarta anteckningsbok. Längst bak i den stod det något jag inte har skrivit. Jag vet inte vem som skrivit det. Det var en internetadress. Spännande, tänkte jag. Jag kollade ju självklar vad det var för något, men blev inte så mycket klokare för det. Är det någon som kan berätta för mig vad det är (utöver det som står på sidan, förstås)? Och framförallt: kan någon tala om för mig varför den står nedskriven i min anteckningsbok?

Igår var det fåglar, idag är det okända hemsidor. Jag tror jag gärna har minst ett mysterium per dag. It will keep me alive.

Idag har Hildegard namnsdag. Jag känner ingen Hildegard. Tyvärr. Det är ett fint namn. Hade jag hetat det själv, hade jag stavat med två a. Tror jag. (Ytterligare något vi aldrig kommer få veta)

Jag fryser. Det är väl dags för det nu. Kalla fingrar mot tangentbordet. Stelfrusna. Jag skulle vilja förbanna vintern. Kylan. Men det tjänar ingenting till. Så, idag låter jag bli. Det är ändå fint ute. Sol bakom tunna moln. Gulnande löv på träden. Röda bär. Och kylan. Jag förbannar en annan dag. (Detta kan ni ta som ett löfte)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spindelgången verkar vara ett filmprojekt som tydligen håller till på Tjörn (nästan mina hemtrakter).

Jag känner inte heller någon Hildegard men jag känner till en...
Hildegard Krebbs, för övrigt från Ytterby (definitivt mina hemtrakter) och medverkande i "Expedition Robinson" för X antal år sen.

Anonym sa...

Åh nej, glömde kommatera efter parentesen. Eller efter Ytterby, det går kanske lika bra...
Illa!

Emma sa...

Jag känner mig fortfarande inte nog klok på det där med Spindelgången. Men jag kommer följa det med intresse. Ser mycket fint ut.

Haha. Ja, just det. Den där Hildegard. Hade jag glömt :)

Som lekman, men ändå frekvent användare av både kommatering och parenteser, skulle jag vilja säga att kommateringen känns mest naturlig efter parentesen. Eftersom parentesen är ett tillägg till Ytterby, inte till medverkandet i Robinson. Men jag är ju bara amatör :)