2009-09-09

Febrilt letande lär ju inte resultera i harmoni i alla fall.

Att måttet är rågat är ett lite väl luddigt begrepp. Vilket mått? Vad är det rågat med? Och vad händer då? Just nu har jag ett rågat mått. Det är ett stort mått. Det finns mycket i måttet. Det som finns där är klyschor. Av alla dess slag. Små och stora. De små klyschorna tar, naturligt nog, inte så stor plats. De är inte riktade till mig. De bara finns där. Tar lite plats i måttet. De stora, de som tar störst plats, de som tar väldigt stor plats, är de som är direkt riktade till mig. Nu är måttet fullt. Nu är jag lite arg. Det är tydligen vad som händer. Jag är arg och irriterad. Och lite ledsen. Vad som händer när det kommer fler klyschor som ska in i måttet vet jag inte. Kanske läggs de i ett nytt mått. Eller så exploderar jag. Man vet aldrig.

Jag har ju självklart fler mått, för andra saker. De är inte fulla. Vissa finns det gått om plats kvar i. Så, bring it on!

Kanske att måttet där jag stoppar allt jag vill ge också börjar bli fullt. Annars är det ingen fara. Jag får nog fler chanser (jag måste ju tro det).

Kan man köpa nya mått när de gamla är fulla? Eller byta ut slitna mått?

Jag behöver nu läkande musik. Jag tror inte jag har sådan. Hjälp?

Inga kommentarer: