2009-09-24

Lunch-reflektioner (jag sätter mig på höga hästar)

När Holland funderar på att förbjuda turister att köpa hash, funderar Danmark på att göra hashförsäljning lagligt. Ännu roligare är att på radion, där jag nyss hörde detta, säger de att Danmark vill ha liknande våra systembolag för hashförsäljningen. Och detta för att få bukt med den kriminella försäljningen. Sverige är ett lysande exempel. Här säljs aldrig alkohol olagligt. Och de flesta bara älskar systembolagets monopol.

Och som om detta inte var nog kul, nådde precis information om att svenskar åker till Danmark för att köpa handsprit, mina öron. Handsprit. Sprit för händerna. Enough is enough?

Annars kan jag berätta om min morgon: Jag gick upp i tron om att jag försovit mig en halvtimme. Efter att stressat runt i en kvart kom jag på att jag ska till psykologen, alltså åka hemmifrån en timme senare än vanligt. Perfekt, tänkte jag, då kan jag göra spenatstuvning och diska.

Snart är det helg och bokmässa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spåkpolisen rycker in (eftersom jag vet att jag får, brukar annars blunda för bloggare men, men...)och rättar hash till hasch och hemmifrån till hemifrån.

Bokmässa låter trevligt. Är i valet o kvalet. Behöver egentligen läsa om judar i Sverige men...

Emma sa...

Haha. Självklart får språkpolisen ingripa! Det är bara bra, på jobbet stavar nämligen inte datorn åt mig. Och uppenbarligen har jag glömt hur man gör (den skadade internetgenerationen?). Fortsätt rätta mig :D

Om det är någonstans man kan LÄSA om judar i Sverige borde det ju vara på bokmässan... Känner jag. Allstå: bokmässa it is!