2009-09-16

Lite svettig och lite lättad

I måndags bakade Pågen Gifflar. Idag tror jag inte att de bakade alls. Det var nog tur. Annars kanske jag hade rånat dem. Stulit allt som innehåller socker och/eller fett. Och det hade inte varit en så bra strat på denna dag. Eller så hade det varit en fantastisk start. Det kommer jag aldrig få veta.

Andra saker jag aldrig kommer få veta: vad som hade hänt om jag tagit spårvagn 7 istället för buss 165 från marklandsgatan igår, vilken typ av fågel som atacklandande i ett hundratal utanför fönstret nyss (men jag kallar den guldtrast), vad som kommer hända om jag inte fattar det beslut jag kommer att fatta, vad som kommer hända innan det händer om jag fattar det beslut jag kommer fatta, om min hjärna är normal eller inte, om andras hjärnor är normala eller inte, vad som är normalt, hur det känns att vara tvåspråkig. Nu räcker det!

Inga kommentarer: