2009-09-01

Det som inte härdar, det dödar.

Nu tycker jag att tiden går lite väl långsamt (och jag är övertygad om att den gör det med flit). Veckan har pågått i en evighet. Och det är bara tisdag. Vad ska jag fylla resten av dagarna med? Jobb? Kul!

Jag tror jag behöver semester. Kanske inte så mycket från arbetet (jo!) utan mer från min egen hjärna. Den är faktiskt riktigt påfrestande. Detta jävla ältandet tar aldrig slut! (Till (stor) skillnad från pengarna)

Det är väl då det är dags för en avfrustreringspromenad. (Jag har problem att stava 'promenad') Jag ska nog utmana mig själv och ta en promenad utan telefon (alltså även utan musik (och möjlighet att ringa någon)).

(Eller så klöser jag ur hjärnan och ersätter den med bomull)

Jag har en teori angående bilar. Detta har jag funderat mycket på när jag väntat på bussen. Självklart är det rent estetiskt jag har funderat. Jag kan inget om bilar (jag är ju kvinna (och har inte körkort)). Jag har analyserat vad i designen som skiljer en dyr bil mot en billigare bil (jag tycker inte att man kan säga 'billig bil' i det här fallet, eftersom vi fortfarande pratar nytillverkade bilar). Åter igen: bara designen! De lite dyrare och lyxigare bilarna har i regel en kromad och bland list runt fönsterna på sidorna. De billigare har svart sådan list. För det mesta.

Jag vill göra något! (Det är väl antagligen just därför jag sätter mig framför datorn)

Inga kommentarer: