2009-10-08

Tänk om det vore enkelt (och inte så förbannat kallt)

Jag vet inte om det var min smartase idé att laga mat klockan tio igår. Antagligen inte. Men idag har jag hemlagad mat (och det skulle vara ovanligt?). Eller, ja, kan man kalla fiskpinnar hemlagade?

Det var väldigt nära att jag tog cykeln i morse. Jag tog fram mina tjocka strumpor och mina benvärmare. Men sedan såg jag den opåbörjade boken. Jag bestämde mig för att ta bussen. Och läsa. För det är ju nyttigt. (Jag låter kroppen förfalla och hjärnan ta över)

Snart har dessa programledare på p4 Göteborg gått mig lite väl mycket på närverna. Snart kanske jag får ett nervöst sammanbrott. Snart kanske jag skickar ett klagobrev, ringer och skäller, eller byter kanal.

Som vanligt är det tur att jag själv är så mycket bättre. På det mesta, faktiskt. I synnerhet på saker jag aldrig gjort. Så som talat i radio utan att låta aroggant (nej, språkpolisen, jag vet inte hur man stavar det), självgod och nedvärderande (kan aroggant och nedvärderande vara samma sak?).

I morgon är det fredag. I dag är det torsdag. Ville bara säga det. Det kändes som om det behövdes. Nu behövs det inte mer. Nu behövs bara vatten och mat. Och kanske pengar.

Inga kommentarer: