2009-10-20

Emma gottar sig i konspirationsteorier:

Jag har kommit över ett kul mail. Mailet innehåller ungefär lika många tecken som en mindre roman, så jag tänker inte plåga er med hel texten. Men en liten del ska ni få. Den gottigaste delen. Det handlar ju självklart om svininfluensan och dess vaccin.

Personen som skrivit mailet påstår sig ha källor, så det är inte meningen att hänga ut allt i mailet som bluff eller hittepå. Jag har inte kontrollerat källorna, eftersom det inte alls ligger i mitt intresse att kolla upp alla skräpmail jag får. Jag ska helt enkelt göra en kvällstidnings-sak av det; plocka ut en del av texten från sitt sammanhang.

I mailet radas det upp punker med anledningar att inte vaccinera sig, det finns en hel lista med biverkningar och en liten konspirationsteori.

Efter att ha förklarat att virus inte förökar sig sexuellt kommer följande text:

"Konsekvensen av att vi förstår att ett virus bestående av genmaterial från svin, människa och fågel är omvälvande. Det kan nämligen endast betyda en sak. Viruset är fabricerat, tillverkat av människan.

3. Genetiker, biologer och läkare känner till detta, men de är förhindrade att uttala det öppet i media. För i samma ögonblick som de påpekar att viruset är fabricerat kan dessa förlora jobbet. Så enkelt är det. Istället försöker läkare bla i Sverige (via DN, SvD) mer inlindat ifrågasätta behovet av massvaccination. Så mitt råd är: läs mellan raderna. Dessa läkare försöker förmå människor att ifrågasätta dels behovet av vaccination, dels politikernas felaktiga beslut och dels läkemedelsbolagens vinstintressen."

Själva mailet avslutas med att kalla vaccinerandet av sveriges befolkning "massmord".

Det är KUL!

(Och ett tillägg: om nu viruset är tillverkat av människan tycker jag de kunde ha gjort något mer effektivt. Det här är ju mesigt!)

4 kommentarer:

Sandy sa...

Därimot innehåller vaccinet ämnen som är mindre bra för kroppen och som dessutom förbjudna inom EU, det tycker jag är kul. :) Ska du vaccinera dej?

Emma sa...

Haha. Ja, det är också kul. De är för roliga, de där som bestämmer :)
Jag vet inte. Mig gör det det samma. Men kan jag hjälpa en och annan gravid eller cancersjuk att inte bli smittad kan jag väl lika gärna fylla på mitt förråd av kvicksilver. Jag misstänker att min kropp redan är utom räddning, så varför inte bryta ner den ordentligt när man ändå är igång :P
Du då?

Sandy sa...

Ja det var en fin tanke! Själv ska jag nog avstå, jag gillar inte ens att ge min kropp alvedon å liknande. :D

Emma sa...

Ja, det är väl en fin tanke. Men fina tankar brukar ju ha en förmåga att stanna vid just fina tankar.
Jag förstår verkligen att du avstår, i så fall.
Det är inte ett helt lätt beslut att ta, men jag är glad att jag inte har några barn att ta beslutet för också...