2009-10-26

Nästa backe. Nästa vecka. Nästa odiskade berg

Jag funderar på om jag är en sådan som faller för grupptryck. Eller om jag inte är det. Gruppen som trycker just nu är de 11 "vänner" på Facebook som gått med i en "populärpolitisk" grupp. Det är inte så att jag inte håller med om det gruppen står för. Det är bara det att jag håller inte med själva fenomenet populärpolitiska grupper på Facebook. (Varför orkar jag inte gå in på nu)

Jag vill rensa något!

En annan sak jag funderar på är vad ambitioner blir när man inte använder dem. Blir de fett? Ungefär som oanvända kolhydrater. Jag tror det. Eller virus, kanske. Infektioner. Inflammationer. (I sinom tid blir det nog en bitter gammal kärring)

Jag ska gå och lägga mig i tid i kväll. Och sova. På riktigt. Jag ska inte låta det bli för sent. Aldrig. Jag ska inte låta något rinna bort. Inget ska få försvinna. Inte utan min tillåtelse. Snart är det jag som bestämmer. Snart.

Inga kommentarer: