2009-10-30

Med risk för totalt trassel

Sedan jag började det här med att blogga (inte medräknat den tiden då jag skrev "dagbok" på den eminenta siten helgon.net (och någon mer site jag glömt namnet på (synd, det kanske hade varit kul nu)(nej, jag menar inte lunarstorm (skrev jag dagbok där?)) har jag funderat (jaha, där kom det igen) på hur man löser detta med kommentarsvar. Igår fick jag min första kommentar från någon jag inte känner (bortsett från kommentarsvaret jag fick efter att själv ha lämnat en kommentar i en annan blogg). Då blev funderingen aktuell. Igen. Eller för första gången. Det jag funderar på är hur jag svarar. Finns det några regler här? Och om det finns regler, bryr jag mig om att följa dem?

Tills vidare bestämmer jag. Jag är en självständig kvinna och tar mina egna beslut. Jag bestämmer att jag mina kommentarsvar kommer finns under kommentaren jag svarar på. (Såvida svaret inte innehåller något jag inte vill ha att göra med, då svarar jag som en kommentar i kommentarskrivarens blogg (om det finns en sådan))

Så nu vet ni.

(Här tycker jag att vi ska uppmärksamma vad kommentaren från denna, för mig okända människa, betyder; det finns andra än mina vänner (och eventuella stalkers) som läser denna blogg. Förvånande och roligt.)

5 kommentarer:

Mary Potter sa...

Kan det vara haket du tänker på?

Emma sa...

Ja, just det, Haket! Men fanns det inte en till? Eller var haket stället med "poesi"?

Emma sa...

Kollade precis haket. Det var precis det jag menade! Och det finns kvar! Här sk undersökas, kanske till och med blis medlem... :P

Ivana sa...

Kul att min kommentar resulterade i ett helt inlägg här! Tycker det är ett bra val som du har gjort. Förstår inte varför man ska svara i andras blogg. Har man skrivit en kommentar så kommer man ju tillbaka och kikar på svaret. Annars får ju inte kommentarerna något sammanhang. :)

Emma sa...

Bra, då har jag i alla fall någon på min sida :D