2009-06-28

Konsten att dra ut på saker

Bra helg. Det kan jag säga. Tack alla som bidrog! Nu har jag bara en vecka kvar. Och den är ganska fulltecknad. (Läge för en lista?)

Sedan. Sedan bär det av.

Jag funderar på om jag ska byta ut buss nummer ett på morgonen mot cykel. (vilket innebär att jag också byter ut buss nummer tre på eftermiddagen) Jag kommer inte tjäna någon tid på det. Men jag tror att jag kommer tjäna lite energi och en smula lycka. Och det är ju bra.

Sommaren är här; Emma har varit på andralång tre dagar i sträck. (Men idag åt hon pizza (och drack en halv öl))

Egentligen borde jag sova (eller diska) men jag har inte någon större lust med det. Det är varmt och jag är lite uppe i varv. Jag skulle vilja ta en lång cykeltur och bara skita i att jag ska upp i morgon (leva här och nu?). Men, nej, jag är alldeles för ansvarstagande/praktiskt/realistisk (tråkig?) för det. (I stället sitter jag här (på en kudde på golvet) och beklagar mig över hur ansvarstagande/praktisk/realistisk (tråkig?) jag är) Vad är detta?

Inga kommentarer: