2009-06-09

Ja, jag får väl ta mig an denna dag också. Inte svårare än så.

Nej, packning blev det inte mycket av igår. Inte mycket alls. Då antar jag att det blir mycket packning idag. All packning. Typiskt! En dag ska jag sluta skjuta upp jobbiga saker. (Vad har vi sagt om detta?)

Mindre skitsnack, mer handling! (Kan det bli ett nytt mantra? (Har jag ett gammalt mantra? (Heter det 'mantra'?)))

Hur hållbart är det att vara hungrig redan? Inte alls hållbart. Men tydligen ofrånkomligt. I try and I try and I try. Men jag kommer aldrig till dörren. (Och om jag skulle komma till dörren skulle den säkert vara låst (eller så skulle den dörren leda till tjugo andra dörrar (och där vet ju alla att Emma skulle ha beslutsångest)))

Jag har ältat lite nu, och är ganska nöjd. Inte lugn. Inte beslutsam. Bara lite nöjd för tillfället. Jag har funnit mig. (Och jag finns i havet med alla plankton. Jag är en val) Nej, jag har inte alls funnit mig. Men jag är något på spåren. (Och jag tänkte följa spåren åt rätt håll, denna gång)

Jag undrar vad som händer om det blir översvämning. Spännande...

Och grattis älskade Jenny!

Inga kommentarer: