2009-06-05

Jag drar ut på det. Men här är äntligen rubriken.

Nu sitter jag och lyssnar på Jennys pepp-lista. Hon har gjort den åt mig. Det gör mig glad. Och snart ska jag träffa Jenny för en stillsam stund på krogen. (Är det så det ska låta?)

Jag ska sluta skriva saker som "en dag ska jag börja mitt nya liv". (Istället ska jag börja det?) Jag tror inte det är bra för mig. (Vad är det för fel på mitt gamla liv?)

Har jag skrivit "en dag ska jag börja mitt nya liv" någon gång?

Jag får så många förklaringar varför jag är trött. Men jag bli inte pigg. Dumt. Allt händer inte över en natt. Inte alla händer över en natt. Alla händer är inte över i natt.

Men. Jag undrar vart sommaren tog vägen. Jag är nog inte ensam. Nej, jag är aldrig ensam. Jag har det bra. Och jag har rosé. Och mina fötter sover.

Det var en trevlig stund på stan förut. Jag gick i normal takt. Och hittade vad jag skulle. Kändes skönt. Sedan åkte jag hem. Jag tror inte jag somnade på vägen. Men kanske. Jag minns inte. (Min kollega kallar det teflon, hon har samma)

Inga kommentarer: