2009-06-06

Efter en promenad och så:

Nu gör jag det här seriöst. Datorn har flyttat till bordet. Jag sitter på stolen. (Vanligtvis sitter datorn i fotöljen och jag på golvet) Jag tror att det är här bra. Jag tror det här kan vara symboliskt. Eller så är jag bara trött på att mina fötter somnar när jag sitter vid datorn. Vem vet?

Idag är det röd dag. Det hade inte välplanerade Emma tänkt på. Det kändes snopet. Jag som alltid har sådan koll (haha?). Det blev ingen second hand. Inget system. No nothing. Jo. Det blev Blomsterlandet och lecakulor. Ett par små söta rosa blommor fick följa med hem också. Nu är de planterade i min blomlåda. Det ser fint ut. Jag blir glad av det. Men. Glädjen grusas lite av att jag vet att mina fingrar snarare är röda än gröna. Vi får väl se. (Nej, men jag får)

Till lunch (ja, jag åt hemlagad lunch en lördag) blev det spaghetti, falafel och spenatstuvning. Är inte det toppen, så säg. Om en stund ska det bli efterrätt. Tror jag. I alla fall kaffe. Kanske. Eller lite vatten. Och sporadisk städning. 'Sporadisk' är ett behändigt ord. Så är även 'behändigt'. Men det hörde ju egentligen inte alls hit. Jag tänkte ju göra en redovisning. Ett vad-jag-gjort-idag-inlägg. Och så smyger det in sig sådant. Och så tappar jag spåret. Och skrivet för långa stycken utan innehåll. Det kan ju verka dumt. (Men ni skulle bara veta vad kul det är)

Ska jag ta och göra mig en eftermiddags-plan, tro? Kanske vore det bra. Kanske ska jag försöka att göra städningen mindre sporadisk och mer effektiv. Och sedan få lite tid över till annat. (Som vad då? Disk?) Vilken är den bästa städmusiken? Jag ska fråga Facebook. Och sedan ska jag sätta igång!

Inga kommentarer: