2009-06-24

Det finns ju så många anledningar att inte (och att)

Jag sitter och uppdaterar och uppdaterar och uppdaterar och hoppas att det ska hända något spännande. Fast jag vet att det inte riktigt funkar så. Jag kokar potatis också.

Dessutom är jag obefogat hungrig. Och det är inget konstigt med det. Bara lite tröttsamt. Ett par potatisar så ska nog det vara löst. Glassen gjorde inte riktigt sitt jobb. Den kan ha varit lite väl gammal.

Igår, när jag hade krupit till sängs, kom jag att tänka på något intressant. Och jag tänkte att det skulle passa här. Nu kommer jag inte alls ihåg vad det intressanta var. Kanske skrev jag upp det. Jag vet inte riktigt. Kanske ska jag ta reda på det. Jag vet inte riktigt.

Nu ska jag ha te! (Jag har redan ätit potatisen)

Nu såg jag en reklam. Inte något speciellt konstigt i det heller, då jag tittar på reklamtv. Reklamen fick mig att må lite dåligt. Det gör alla reklamer, men vanligtvis är det för att de är just reklamer. Denna, däremot, fick mig att må dåligt på grund av vad innehållet sa. Det var reklam för pensionssparande. Det var en larv som blev fjäril. I mina ögon sa reklamen "det spelar ingen större roll hur din barndom/ungdom är så länge du blir fjäril på slutet".

Uppdaterandet fortsätter. När jag egentligen borde sova.

Även tv kommenterandet fortsätter: varför använda så fula knep som ett trevligt restaurangbesök? Går folk på det? Jag tyckte det var löjligt. (Men uppenbarligen fortsätter jag kolla)

Det går inte så bra det här.

Inga kommentarer: