2009-08-25

Ständigt denna tisdag.

Jag är så pepp på pyssel. Jag vill inte sitta här och vända papper (nu är det ju verkligen inte det jag gör). Jag vill hem och pyssla!

Idag sitter mina nerver utanpå. Det är tisdag. Helt naturligt. Jag vill stå längst fram när allt bara säger pang pang pang. Jag vill skrika och gapa lite. Vara lite arg. Det är tisdag och jag har mens. Helt naturligt.

Men. Jag ska till den stora möbeljätten med blå och gul logga. Jag ska spendera så mycket pengar. Och pengarna kommer gå direkt in i barnarbete och miljöförstöring. Känns bra.

(Det är ingen idé att jag försöker kommer med ursäkter. Det finns ju egentligen inga.)

Bitterheten har spridit sitt gift i mina ådror. Jag skulle tro att det är en tillfällighet. I morgon är det ju onsdag. Och då är det snart helg.

Inga kommentarer: