2009-08-02

Den verkligt sista utposten

Jag tänkte först att jag skulle skriva att mina fyra semesterveckor har gått fort. Men det är väl självklart, eller hur? Det vet ju alla att semesterveckor går fort. Det jag istället kan skriva är att denna helg (min sista som semesterfirare) har gått onaturligt fort. Jag blir lite rädd. Är det så korta helger är?

Men snart är det Way Out West. Och det gör mig glad. Och snart är det jul. Vilket också gör mig glad. (Jag hörde talas om att man ska leva i nuet för att få harmoni. Jag säger bullshit!)

Idag ger vädret oss sol. Då ska vi vara tacksamma. Det är vi. Jag ska skriva färdigt detta, sminka mig, dricka upp mitt te, sedan ska jag ut och vara tacksam. Jag fick ju säkert fyra soldagar under min semester. Detta kanske till och med är den femte. Jag är tacksam! Tack vädret!

Jag undrar vart jag ska vara tacksam. Kanske tar jag mig till någon kaj och är tacksam. Tittar ut lite över "havet". Och läser en god bok (ja, faktiskt, jag brukar ju läsa onda böcker, men denna gång har jag börjat med en god bok).

Inga kommentarer: