2009-08-24

Spretigt, men kanske ärligt

Just nu funderar jag på hur världen skulle se ut om vi människor skulle se mer olika ut. Jag menar inte bara hårfärg, hudfärg och kroppsform. Utan större skillnader. Kanske fler typ av färger. Och skillnaderna skulle inte bero på vilken del av världen man kom från, eller hur föräldrarna sett ut. Skillnaderna skulle komma av hur man tänkte. Vilket typ av tänkemöster (om det nu finns olika) man hade.

Egentligen vet jag inte alls vad jag är ute efter. Det är bara sådant jag rätt som det är funderar på.

Annars har jag väl en helt vanlig måndag. Lite mer hoppfull än andra måndagar, kanske. Men ganska vanlig. Hemma ligger kikärterna i vatten. Bibliotekskortet lämnade jag hemma. Efter jobbet ska jag köpa en röd penna. En helt vanlig måndag.

Jag funderar också på varför politiker inte kan säga 'ja' eller 'nej'. Det är ju inte så att de slipper stå till svars mer ('slipper mer' inte helt okej) för att de slingrar sig från just de orden. Helt korkade är vi väl inte (eller så är det precis det vi är (jobbigt)).

Nej, det här blev verkligen inte hållbart. Vilken tur att jag strax ska börja jobba igen, då.

Inga kommentarer: