2009-08-22

Innan dekadensen slagit till

Det är lätt att dricka alkohol. Jag undrar varför. Nej, jag undrar inte; jag dricker utan att tänka. (Och där kom svaret som en blixt från blå himmel)

Ikväll ska vi klubba. Jag och Jenny. Vi ska klubba säl. Och det ska bli kul.

Mitt, just nu, största problem är att bestämma om jag ska tvätta håret eller inte. Det är ju skönt när det är det största problemet. Det är nog så jag vill leva. Och så jag föreställer mig att det finns människor som lever. Fast jag tror ju inte på det själv. Ska jobba på att bli mer lättlurad. Det är nog nyckeln till ett lyckligt liv.

Vi hamnade på en helt annan nivå idag. Jag vet inte om det är solen utanför, musik i mina högtalare eller den nyöppnade ölen jag ska skylla på. Men jag känner mig ytlig. Inget annat är egentligen viktigt. Inget annat ska behöva vara viktigt. Om jag blir tillräckligt lättlurad.

Inga kommentarer: