2009-08-19

På kvällskvisten

Jag har ont i min mun. Jag är trött. Jag är rastlös. Jag har anmält mig till högskoleprovet. Jag var nyss på Liseberg. Och i morgon ska jag jobba.

Dessutom har jag nog glömt hur man gör detta. Känns mest onödigt och meninglöst. Ungefär som att duscha. Kanske ganska trevligt, men helt meningslöst.

Min plan, att vara tillbaka på fötter och tänka som folk (som inte kan tänka som folk?), vid det här laget har ju för länge sedan gått om intet. Även min plan att utrota blomflugorna gick inte i lås. Ändå fortsätter jag mitt löjliga planerande. Mina lappar. Mina tankekartor i hjärnan. (Mina ostrukturerade och självömkande blogginlägg (jag hatar ordet 'blogg'!))

Ledord: nya upplevelser (visserligen två ord, men en företeelse) och spontanitet. (Spontanitet och planering passar som fisken i handsken)

Jag ska sova nu. För det är ju jävligt nytt och spännande. För att inte tala om spontant!

Inga kommentarer: