2009-08-11

Det som inte dödar det härdar. Det som inte dödar det härdar. Det som inte dödar det härdar. Det som inte dödar det härdar. Det som inte dödar...

Jag tänkte att jag skulle låta bli tvn. Jag tänkte att jag kunde klara av det. Att det skulle vara bra för mig. Men jag är rastlös och orkar inte umgås. Inte med mig själv eller något annat. Jag vill bara att någon ska sköta allt. Att hjärnan kan få gå på autopilot. Slappna av.

Snälla, kan jag få sätta på tvn? Snälla!

Jag upptäckte en låt idag (den borde ju då, logiskt sett, döpas efter mig); Soul meets body med Death Cab for Cutie. Jag är nöjd med mitt fynd. Men rastlös.

Annat jag gjort idag: tittat på den mycket sexige sångaren i Kings of Leon (han finns på mitt kontor), lagt tvätt i två maskiner (den tredje var tydligen trasig (får man pengarna tillbaka då? (nu har jag ju inte betalt något för att tvätta (men ändå))), ätit (självklart), jobbat, cyklat mig halvt fördärvad (först var det regnet sedan blåsten), stalkat (i smyg, liksom), funderat (än mer självklart än ätandet), fördrivit tid, tagit tag i mig, släppt taget igen, torkat kläder med hårblås, insett en och annan brist och en och annan styrka, tejpat min fot och haft 80-tals lugg.

Men jag har väl kanske inte riktigt kommit så långt över jag hoppats. Men jag är på väg. (Vilken väg får väl tiden utvisa, så att säga)

Inga kommentarer: