2009-08-26

Lunch-inlägget mitt i veckan (vadå? är det bara onsdag?)

Det här är en fin tradition. Lunch-inlägget. (Här kan jag reservera för eventuella stavfel, då min webbläsare är på engelska och tycker att alla ord är fel)

Jag har även återupptagit lunchpromenaderna. I alla fall i två dagar. Det ingår väl också i min storslagna plan, tror jag.

(Jag undrar vad ordet 'jag' betyder på engelska)

Förra veckan var jag väldigt trött. Därför tänkte jag att jag skulle ta det lugnt fredagen. Stanna hemma och vila ut mig. Hade tänkt att göra liknande även på lördagen. Fredagen gick ju bra, lördagen gick väl sådär (kan hända blev jag full som en kastrull), Men det var allt som allt en lugn helg. För mig. Vad resulterade då detta i? Jo, att jag är ännu tröttare nu. Vad är då sensmoralen? Jo följande: ta det inte lugnt, det hjälper inte. (Eller: det räcker inte att ta det lugnt enbart på fredagen...)

På jobbet har vi nu bytt till P4. Förut hade vi P3. Jag kan tycka det är ett väldigt bra byte. Men jag kan också tycka att det är ett ganska dålig byte. Kanske ska jag utveckla det lite. Motivera, så att säga.
Jag tycker P3 är en väldigt rolig, och ofta intressant kanal. Mycket bra musik. Trevliga programledare. Det passa mig ganska bra. Men när man lyssnat på P3 varje dag 8-17 i ganska många månader känns den lite tjatig.
Det är så P4 kommer in i bilden. Det är ju något nytt. Helt annan musik. Men även där ganska mycket bra musik. Ofta också intressant. Kanske mer "matnyttigt" än P3. Men. Ja, det är inte bara bättre. Alla dessa dova röster med samma typ av intonation och samma tillrättalagda språkbruk. Nyheter en gång i halvtimme. Samma nyheter en gång i halvtimmen. För att inte tala om alla nyheter efter 16: 16.00 nyheter i ca. 5-10 minuter, 16.30 nyheter ca. 5 minuter, 16.45 nyheter 15 minuter.

Jag kommer bli allmänbildad. One and for all!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Språknörden/polisen iformerar:
Enligt Prismas engelska ordbok finns det inget "jag" i engelskan.
Däremot "jagged" (som i Alanis Morrisettes "jagged little pill") -ojämn eller skarp.

Ordverifieringen säger: "synthic", ganska fräckt, tycker jag.

Emma sa...

Vad glad jag blir att språknörden kommit tillbaka! Saknat dig :) Kul är också att språknörden/polisen iformerar ;) Om man ska vara petig...

Anonym sa...

Nej! Måste tänka på mitt rykte och genast skylla ifrån mig.
Tangentbordet strejkar eller rättare sagt: N:en strejkar.
Att jag skulle stava så illa annars finns inte... ;)

Emma sa...

Självklart är det tangentbordet det är fel på. En bra hantverkare skyller alltid på sina verktyg! :D