2008-12-05

Kanske på gränsen. Kanske över gränsen. Kanske bara regnet.

Jag tänkte på något förut, som fick mig att logga in. Men när jag hade kommit hit, så var det bortglömt. Något kom emellan. Känner vi igen det?

Jag tror även jag har ett och annat tabu. Ett och annat ämne jag inte vidrör. En dag ska jag dit och rota. Ordentligt. Jag vill inte ha några tabu (tabuer?).

Men det var ju inte det jag kom hit för. Jag kom hit för att säga något jag glömt bort. Något som inte alls var viktigt. Eller relevant. Jag tror det var något cyniskt och sarkastiskt. Jag tror det var något jag hörde på radion. Jag tror inte att jag kommer komma på det genom att skriva vad jag tror att det var. (Och om jag kommer på det, hur ska jag då veta att det var just det jag tänkte på just då?)

Ikväll är jag i Kalmar! Underbart! Jag kan behöva komma ifrån en stund. (Ifrån vadå? Vädret? (Ja, då är ju Kalmar ett lysande ställe att åka till) Den ostädade lägenheten? Nej. Jag vill nog bara träffa Marie. Så enkelt är det!)

Det gick väl sådär att packa igår. Jag har ungefär en timme på mig i eftermiddag. Men det mesta är under kontroll. (Vem försöker jag att övertyga?)

(Jag kan säga såhär: hade jag inte åkt till Kalmar ikväll så hade jag nog fått ett par problem (kanske lite elakt och felaktigt uttryckt) på halsen. Lite sådär som jag har väntat på. Bävat inför. Än en gång klarade jag mig undan fint. Jag är som en ål. Fast snygg och ganska rolig. Men ändå en ål.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart kommer ålen hit!