2008-12-08

Det är ingen skillnad. Jag vet bara inte vart jag ska ställa skåpet för att kunna komma runt, till andra sidan.

I morse kände jag förakt. Framför spegeln. Jag tror det har gått över nu. Det blev sådär, ni vet, när man för en stund kliver ur sig själv och undrar hur det egentligen funkar. Och framförallt varför.

Då kan man ju undra varför jag sitter här och lyssnar på tysk synth i min ensamhet.

Kanske just därför.

Än en gång; detta ofokuserade och meningslösa. Och än en gång; det skaver av beslutsamhet och höglöshet.

Nämnde jag att jag har tvätt att hänga? Det har jag. Och jag tror jag ska hålla mig ifrån detta farliga forum. Jag är lite för risksökande. Jag är nog oförsiktig nu och då blir kanterna vassa. Och nära. Och så stora.

En vacker dag ska jag leva i en rund värld. (Haha. Är inte det allas dröm?) (Men bara för att det är allas, måste ju inte jag inte ha den (där har vi något att träna på))

En vacker dag ska jag springa ut i regnet och bli blöt. Sedan ska jag komma in och aldrig behöva springa ut i regnet igen.

En vacker dag ska jag sova ikapp. (Med vem?)

Erbjudandet gäller så länge lagret räcker. Med reservation för eventuella tryckfel. (Jag reserverar här med alla eventuella tryckfel)

Kan vi säga att jag är ur form eller är det detta som är i form? Hur som helst så verkar min tvätt inte hänga sig själv. Det verkar inte jag heller göra, vilket jag ser som ganska lyckosamt.

Just nu skulle jag kunna fortsätta och fortsätta och fortsätta... Just nu skulle jag kunna smälta in i mina fingrar. De är de enda som vet vad de vill i denna lägenhet. (Med reservation för eventuella silverfiskar, kackerlackor eller annan ohyra (lite dåligt mådde jag när jag skrev ordet "kackerlackor"))

Min plan är storslagen. Svårslagen? Och kanske genomförbar. Men vi börjar med att inte tänka och istället locka fram impulserna. Och vi börjar med att flyta runt. Och vi slutar aldrig med det.

Nu sover min fot. Nu borde jag sova. Nu slutar jag. Innan det är försent. (Om man slutar eftr att det är försent kan man sluta då? (när det är efter försent borde det ju inte vara försent längre (om det en gång har varit försent kan det någonsin sluta vara det?)))

Inga kommentarer: