2008-12-30

In loving memory of snusket bakom spisen

Tvätta skåpluckor: Någonting som mamma gör.

Bona golv: Någonting som gjordes förr i tiden, när barnen fortfarande lekte med samma leksak hela barndomen.

Städa bakom spisen: Någonting som förra hyresgästen inte gjorde.

Tvätta förhand: Slöseri med kroppslig energi.

Gissa vad jag har gjort idag... (Jag har inte bonat golven än, men snart (och det är ju bara köks-(vår-)golvet som gäller...))

Men jag kommer inte städa under badkaret!

Kanske har jag tagit mig vatten över huvudet. Det viktigaste har jag inte ens börjat med än. Men inte ens när jag tänker efter är jag trött. Bara hungrig. Någon som har lite julmat att maila till mig? Går även bara att smsa. Eller skicka via msn. Facebook är en annan variant. Bara det kommer hit!

Det blev ingen film igår. Inte för att jag är förvånad. Men ikväll! Kanske. Jag vill ha en hylla! Jag har storslagana planer. Som vanligt. Jag har en duk på min soffa. Som förr i tiden, då barnen lekte med samma leksak hela barndomen. Fanns det tandkräm då? Det har jag alltid undrat. När mamma var ung fanns det, det frågade jag som liten, så det vet jag. Men förr i tiden, då barnen lekte med samma leksak hela barndomen, fanns det då? Kanske får ta och googla på den saken. Eller använda en livlina. Fråga publiken. (Det var ju just precis det jag gjorde!)

Nu är jag varm i kläderna. Jag har öppnat ett fönster.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SMS:a 118100 och fråga. De svarar på vad som helst.

Emma sa...

Smart! Det ska jag nog göra någon gång!