2008-12-16

Helt slut på inspiration, men det finns ju alltid en sparad låga.

Nu har nästan hela sjuk-dag två gått. Den har varit bättre än sjuk-dag ett. Men jag förstår inte vart allt detta snor kommer från. Kan någon tala om det för mig? Vart kommer allt snor från?

I morgon får det minsann ta och bli normal vardag igen. Jag känner hur pengarna springer iväg. (Kanske fel sak att säga i dessa tider...)

Jag har verkligen inget att dela med mig av (jag har aldrig sett det så förut, det är ju inte det jag gör, jag gör det ju för min skull...). Jag kan anan vart snoret kommer från. Det kommer från hjärnan. Den är lite väl stor och lite väl långsam.

Men annars är det bra. Jag tror på det här. Även om jag anar ugglor i mossen, och verkligen inte vill ropa hej innan jag hoppat över bäcken, så är jag ganska löjligt positiv idag. Jag har också en mycket löjlig frisyr.

En liten julpyssel-session var nog vad jag behövde. Men jag är ändå lite nervös. För diverse olika anledningar. Det är väl inte så konstigt. Jag är ju generellt ganska nervig.

Det är jobbigt att inte ha varit utanför dörren på två dagar. I morgon, om jag orkar ta mig iväg till jobbet, blir det minsann lunch-promenad! Jag känner mig lite klibbig och slemmig.

Om en vecka sitter jag i det röda huset i skogen. Om en vecka är det jul. Är inte det ganska konstigt?

1 kommentar:

Mary Potter sa...

Snart är det jul, och snart ses vi! Bli frisk nu Maggan!