2008-11-09

Jag vet ju inte vem som skulle vara jag om jag inte skulle vara det (och det är jag nog inte än), men jag vet: what doesn't kill me makes me stronger

Jag tror att det var denna helg jag behövde. (Och nästa, och nästa, och nästa) Men jag mår bra. Det gick precis som jag oplanerade. Lysande och briljant!

Och snart ska jag ut i världen igen. Där det regnar och finns folk. Här regnar det inte. Och det finns inte särskilt många folk. Folktomt. Tomt folk.

Jag har bevisat mig lite mer än vad jag trodde jag kunde. Kan jag inte göra vad jag vill? Kanske. (Om jag bara visste vad jag ville) Kanske finns det öppna dörrar i närheten.

En Öppen Dörr - snart i en butik när dig!

Äventyr. Skulle vara kul. Omväxling och äventyr. (Utmaningar kan vi också kalla det) Jag är lite trött.

Men jag mår bra. Det här var ju vad jag behövde och nu har jag något att tråna efter och hoppas på. Och nu vet jag att jag har möjligheter och jag ska bara komma över tröskeln så att jag kan se vilka som finns i rummet och vart jag är placerad och och och. Men jag mår ju bra. (Har ni hört det?)

"Sa jag att han var snickare?"

Och snart är det nästa vecka. Så är det väl alltid. Snart är det nästa vecka. Snart är det i morgon. Snart är det på onsdag (och då ska det lyssnas och njutas och umgåsas). Snart är det nästa år. Snart ska jag gå ut i vädret med en suck och en liten nyfikenhet på vad som faktiskt finns i säckarna nere i trappuppgången.

Inga kommentarer: