2008-11-28

Jag har kommit lite närmare och lite längre in och jag tror att det går åt rätt håll. Jo, just det, det är ju fredag också.

Det är härligt när man blir serverad ganska hemmagjord vinglögg på jobbet. Här trivs jag. (och på lunchen målar jag naglarna)

Det är fredag idag och allt känns lite lättare och lite roligare och lägenheten känns lite mindre ostädad och det ostädade känns lite mindre viktigt och regnet känns lite mindre påträngande och jag är faktiskt hyfsat nöjd. (Kanske att det hela blir lite fördunklat av fröken (fast vi kom ju fram till att det var roligare om det var en karl) Mens, som kom på besök i morse (äntligen?!))

Ingen promenad för mig idag, inte. Här ska vi inte gå runt och vara bra. Det är bara malligt. Lika bra att vara lika dålig som alla andra. Smälta in. (Jag kanske inte bör tillägga att två av mina arbetskompisar i detta nu trotsar regnet) (Regnar det?)

Jag har hittat två bilder som kan hjälpa mig på vägen till min kråka och jag har hittat en sida på nätet (ha, betoningen ska ligga mycket på det här ordet, så det låter lite som om jag nyss upptäckt internet, det blir mycket roligare då) som kan hjälpa mig att lära mig ett och annat.

Två lager nagellack. Hinner jag ett tredje? När klockan är fem i ett förklarar jag mina händer användbara igen (till annat än skriva på tangentbordet (spännande!))

Dagens tema: Glögg.

Nej, fel.

Helgens tema: Glögg.

Fel igen.

Resten av årets, och början på nästa, tema: Glögg!

I morgon ska jag skörda min glögg, tror jag. Spännande! Den borde ha slutat skumma. Det har den inte. I alla fall hade den inte det när jag gick hemmifrån i morse. Men spännande, ändå!

Jag tror verkligen att min nya frisyr har potential. Det här kan bli toppen, I say. Och någonstans känns det som om det hela har spårat ur en aning och att jag kanske borde ta tag i något annat än att bara sitta här och ösa mina nymålade fingrar (jag vet, det är bara naglarna som är nymålade, men det skulle ha blivit så krångligt att få fram det) över ett mycket skitigt tangentbord. Men jag har väl inga direkt ambitioner. (ojojoj)

Inga kommentarer: