2010-06-15

Tidsfördriv

Jag har ingen inspiration. Kanske är det för att klockan är för tidigt för mig. Kanske beror det på något annat. Men hur som helst tänker jag nu tvinga fram något. Med eller utan inspiration.

(Det där var ett försök till en maskerad ursäkt för att kommande text antagligen kommer vara mycket innehållslös)

Det är konstigt att jag är så trött på mornarna. Eller kanske inte konstigt. Jag ser mig som en hyfsat morgonpigg människa. Men kanske är jag inte det. Om någon annan anser sig vara en morgonpigg människa vill jag gärna få kontakt med denne. Är det normalt att vkna till först vid tio, när man går upp vid halv sex? Är det normalt att somna som en stock vid senast tio (gärna nio) och ändå vara trött som en zombie när man går upp halv sex?

Egentligen är det ju en dum fråga om jag är normal. Den har ju avhandlats många gånger. Både här och på andra håll. Och svaret är ganska självklart. När jag inte ens kan tänka mig att använda det vanligaste preventivmedlet, utan går på uppstickaren p-ring, bara för att det är kul att testa, kan vi nog sluta oss till att jag ska sluta förska vara "normal".

Vad nu normal är.

Jag har nu jobbat i en och en halv timme. Och det känns som minst åtta timmar. Hur ska detta gå?

Jag såg Klungans serie igår. I alla fall första avsnittet i serien. Serien heter "Ingen bor i skogen". Den var bra. Mycket bra. Jag rekomenderar alla att ta sig en titt på den. SVT.

Inga kommentarer: