2010-06-07

Måndags kvällen, en helt vanlig kväll

Nu har jag varit dålig på detta ett tag. Använder den stackars bloggen som ett simpelt tidsfördriv. Okänsligt och nonchalant av mig. Jag ska genast uppbåda lite enegi och skriva något med innehåll. Eller, ja, jag ska göra det så fort jag känner att jag har tid/ork/lust/fokus. Det är många faktorer som ska stämma.

Nu stämmer inte så många av dem. Jag sitter på vagnen och är mycket stressad. Som vanligt. Jag är nog alltid stressad på vagnen. Och bussen. Förr var jag lugn på bussar spårvagnar och tåg. Jag visste ju att det inte hjälper att stressa; jag kan inte påverka hur fort det går ändå. Men nu har jag anamat en annan typ av stress, som går utmärkt att ägna sig åt på bussar och spårvagnar. Stressen att göra den perfekta planeringen. Om jag lyckas göra en nog bra planering, så hinner jag med allt jag bör hinna med. Och jag hinner sova. Den planeringen har jag aldrig lyckats med. Och jag har en känsla av att det är en omöjlighet att lyckas med den. Även om jag inte vill tro att något är omöjligt.

Inga kommentarer: