2009-11-04

Fredrik Reinfeldt/Regeringen tillhanda:

Hej Fredrik/Regeringen!

Jag har ett förslag som skulle underlätta livet för många människor i vårt fantastiska land.

Det gäller de som lider av den mycket negligerade sjukdomen Beslutsångest. Jag anser att det borde vara slut med att diskriminera de lidande i denna grupp. Erkänn Beslutsångestens existen och ta fram en handlingplan för att underlätta livet för de lidande.

Självklart har jag ett förslag på hur man skulle kunna underlätta livet för någon med sjukdomen Beslutsångest. Förslaget består i att tillhandahålla en tjänst, som självklart är mycket subventionerad eller gratis, för de drabbade. Tjänsten består av en människa som kan bistå i beslutfattandet. Tjänsten bör finnas i olika nivåer, allt från någon att ringa och använda som bollplank, till en personlig totalitär beslutsfattare som ska vara med i alla situationer där det kan behövas.

Jag hoppas att detta förslag är av intresse och att ni inleder en utredning angående sjukdomen Beslutsångest.

Med vänliga hälsningar

Emma Lennström

5 kommentarer:

Mary Potter sa...

Marie Eriksson älskar detta.

sarapirat sa...

mycket bra! :D

Emma sa...

Jag är nöjd. Men jag har ingen adress till riksdagen... Kanske ska lämna den man to man på lördag :P

Daniel Dachau Forever sa...

Vore ypperligt!

Emma sa...

Ypperligt är precis vad det vore.