2009-11-02

Det är nu man är glad att vara på rätt sida fönstret

Jag längtar efter mitt te. Och min säng, självklart. Men mest mitt te. Och mina stearinljus. Även texten i boken som ligger i tygkassen bakom mig.

Nu står det att det dött massa människor i denna förbannade influensan. Jag kan inte ta det på allvar. Är det bra eller dåligt?

Hur kan man förbjuda folk att titta på något? Rent praktiskt, menar jag. Hur kan man straffa någon? Och vet vem det är som ska straffas? Och hur ser bevisningen ut?

Idag känns min ryggrad tydligare än vanligt. Är det bra eller dåligt?

3 kommentarer:

Ivana sa...

Jag älskar att dina inlägg ibland innehåller så många frågor och funderingar för jag älskar även svar.

Te, säng, stearinljus och böcker är bland det bästa sakerna här i livet. Influensan kan jag fortfarande inte ta på allvar, media har alltid älskat att skrämma befolkningen. Visst kan man förbjuda folk att titta på någon, på ett eller annat sätt. Men det är fullständigt idiotiskt. Att känna sin ryggrad är väl bra för då vet man att den finns kvar! Eller? Jag vet inte riktigt.

Anonym sa...

De som har dött i influensan har varit kroniskt sjuka, typ cancer. Dessa har ju tillhört riskgrupperna så jag anser bara att det är ren jävla skrämselpropaganda media (som vanlig) kör med.
Grymt trött man blir, nöff, nöff

Emma sa...

Haha. Vad trevligt med försök att besvara mina frågor :)

Angående förbjudandet att se på något tycker jag det mest intressanta är hur bevisningen skulle se ut.

Ja, jag håller helt med om att det är skrämselpropaganda. Och just denna influensa tror jag inte det finns anledning att rädas. Men jag tänkte mer generellt; det kan vara dumt att alltid avfärda allt som media skriver. Farligt att bli helt avtrubbad.

Haha, A-K, jag fick ett riktigt göteborgsskämt med också :D Tack!