2009-04-23

Och jag har ju faktiskt läst en universitetskurs i Hållbar Utveckling

Jag säger 'fan', och jag menar det. Jag är trött på att inte få något gjort (jag menar hemma, inte på jobbet). Jag är bara trött helt enkelt. Och av ren självbevarelsedrift håller jag mig lite härifrån (nej, det beror inte på att jag lider av SUA, som någon amerikan har uppfunnit (och betyder sastusuppdateringsångest (kan det tänkas vara ett ord?)), jag vill bara inte vika ut mig mer än nödvändigt (om det inte är bra betalt, förstås))

Och där tappade jag tråden.

Det kliar under mina fötter (hur ska jag kunna veta om det kliar under mina fötter? Det är ju snarare på fotsulorna det kliar). Men ute är det vackert väder. Och det gör mig lite lättare.

Jag blev lite ledsen när jag såg att Metallica kommer till Hultsfred. Sedan undrade jag varför jag blev ledsen över det. Det är ju inte någon som kommer tvinga mig att häng på deras konsert, bara för att vi råkar vara på samma festival. Jag ogillar nog bara Metallica. Eller tycker illa om, till och med. Och kanske vill jag inte att de ska inkräkta på min festival. Jag är en självisk människa. (Eller så hade den med röjandet av träd att göra, vem vet...)

Men i morgon ska jag inkräkta. På Mando Diao´s konsert. Med min syster. Och ett glatt humör. Det ska bli trevligt.

Om jag får en slant över ska jag nog ta och klippa mig. (Kan man få en slant över? (och om jag nu får det och använder den till klippning, är det verkligen en överbliven slant då?))

(Ibland undrar jag om jag kommer på parenteserna eller det innan först)

När jag kom hem igår låg det en lapp på mitt golv:

"Jag bytte v-lås och rensade avloppet i handfatet i badrummet / Rörläggare Patrik"

Jag väljer att kalla det post. Sedan funderade jag på vilken bild man får av mig genom min stökiga och skitiga lägenhet. Jag vill ju tro att det finns en gnutta stil i den också. Ungefär som jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag undrar varför fixar-frassar ALLTID måste komma när det är stökigt? Igår var dom här oanmälda, mitt hem såg ut som en bomb, jag såg ut som en sunkig white-trash i mysbrallor o rufsigt hår. det låg tamponger högt och lågt, oanvända visserligen men hur normal verkar jag när jag strösslat dom över hela mitt hallgolv?

Emma sa...

Haha! Ja, det är konstigt. Eller, nej, det är inte alls konstigt. Det är ju alltid ostädat hemma hos mig...