2009-04-03

Tristess och lugn i en härlig symbios

Jag funderar på att släppa alla hämningar. Bara sådär. De går ju alltid att plocka upp igen. Testa att göra precis som jag vill.

Nej, det här blev ju löjligt. Jag gör ju redan precis som jag vill. Gör jag inte det?

Jag har diskat (braa Boss!), nu återstår systemet och mat. Frågan är; vilken ordning? Ska jag tänka effektivt, spontant eller praktiskt? (Effektivt och praktiskt borde ju vara ungefär samma sak (eller kan det vara opraktiskt att vara effektiv? Kanske ineffektivt att vara praktisk?))

Mina naglar går sönder. Det tycker inte jag om. Det är tråkigt. Irriterande. (Varför bryr jag mig?) Men jag har köpt Corn Flakes!

Jag vill ha post idag! Helst en tidskrift. Men om det kniper kan jag väl tänka mig en räkning. Jag vill att det trillar ner något genom mitt brevinkast. (Inte reklam!)

Vad ska Emma inhandla på systemet, tro? Kan det bli vin igen , kanske? Kanske en flaska rött? Kanske något oväntat, som en öl? Man vet aldrig... Det här kan bli spännande! (Det är tur att man har något att fundera på såhär i sjuklighetens dagar)

Ni som håller i och står ut kanske kan få se Emma släppa hämningarna helt (i textform, då). Oooo, en cliffhanger!

2 kommentarer:

sarapirat sa...

jag står ut! :D

Emma sa...

Vad härligt att veta! :P