2009-04-27

Det blir nog inte så mycket mer än detta (eller lika mycket till)

Kanske kan det komma en lite mer utförlig beskrivning av helgen aktiviteter nu. Med lite perspektiv. Eller så är jag för trött och för mycket i framtiden. Jag tror jag gillar framtiden. Lite mer än nuet. Eller så hoppas jag att jag kommer gilla framtiden mer än nuet. Annars kan det bli jobbigt. Därför ska jag ta och planera framtiden. Som vanligt. Eller mer än vanligt. (Ungefär som hästmyggan ger sig fan på att det går att ta sig ut genom en glasruta)

Min syster var här. Det var trevligt. Vi besökte Mando Diao's konsert. Jag gillar Mando Diao. Jag är inte lika förtjust i de TVÅ förband vi fick genomlida (förlåt, men det tog ju en evighet för Mando att komma igång). Det första förbandet var okej. Hon är frän. Adiam Dymott. Det andra förbandet var inte någon höjdare alls. Det var den mycket hypade Jonathan Johansson. Eller var det GES? Svårt att säga. Men sedan. När Mando gick upp på scenen var allt förlåtet. (Och det ansåg nog även alla (MÅNGA) 13-14åriga tjejer (som senare slogs om den svettiga handduken)(tänk att jag ska behöva känna mig gammal när jag går på konsert (och hur kommer det då inte bli på Hultsfredsfestivalen i sommar...)))

Det blev lördag. Och vädret var fantastiskt. Och pengarna rann som vatten under kranen. Det var trevligt. På kvällen blev det bio. Bio är trevligt. Filmen var helt okej. The Boat That Rocked. Platt men helt okej. Det gäller att använda fantasin och se bortom det platta stereotypa. Då går det bättre. Och då blev det ganska angenämt.

Och inte helt oväntat blev det också söndag. Än mer pengar försvann. Och syster åkte hem.

Nu blev jag trött på att sammanfatta. Varför hålla sig kvar i det förflutna? Dags att planera framtiden! (Skrämmande och kul)

Inga kommentarer: