2009-04-05

En sammanfattning eller summering av en tom dag (ganska smärtfritt)

Oj. Här är det inte mycket fart, vill jag lova. Klockan blev mycket. Som vanligt. Och jag vill inte ha måndag. Som vanligt. Åh. Jag blir så trött. Det skulle ha behövts en lista eller två.

Mäklarna är ju bra! Och duscha är förbannat skönt.

Jag hänger upp mig på sommaren. Det är där jag kan hitta vad jag behöver. Framtiden. (Planer och fantasier) Sommaren ska bli lång och bra. Jag tror faktiskt på det. På riktigt. Och det är väl så man gör. Tror. På riktigt. Och sedan blir det så. Det har jag hört. Jag ska hitta en användning för det jag har. Det ska bli balans och harmoni. Sommaren ska ge mig det.

Sängen var så skön i morse. Varför kan jag inte vara lika lockad nu? Och nöjd. Och avslappnad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar det och håller med! jag ska visionera en kanonsommar o vår för jag tänker inte acceptera nånting annat!

Anonym sa...

visualisera kanske man säger vid närmre eftertanke...

Anonym sa...

"Enda sättet att leva lycklig är att ha så mycket att göra att man aldrig har tid att tänka efter om man är lycklig eller inte."

Emma sa...

Crussla: Jag tycker att visionera var ett lite bättre ord i sammanhanget, än visualisera. Även om det antagligen inte existerar :)

Annonym: Hm... Vem är det som säger så? Kanske är det sant att det är det enda sättet att vara lycklig.
En annan variant jag hört är att lycka är ett tillstånd då man inte känner någonting alls. Varken glädje eller sorg. Alltså omöjligt, skulle jag vilja säga.
Lycka är nog dumt att sträva efter...