2010-04-27

Veckodagsräknare Emma

Idag är det tisdag. Och jag är ruskigt sugen på att baka bröd. Har hittat massa recept på fantastiska bröd. Dock blir det inget brödbak förän tidigast lördag. Och hur många gånger har jag bakat bröd på en lördag? Jag får helt enkelt satsa på nästa vecka. Precis som alla andra veckor, blir nästa vecka mindre stressig. Så är det.

Annars motsvarar väl tisdagen mina förväntningar so far. Mulet. Långsamtgående tid. Hunger. Ungefär som tisdagar brukar bete sig. Intet nytt under solen (som gömmer sig bakom molnen).

Jag vet inte vad jag tycker om idag. Och vad jag är trött på. Det är konstigt. Jag tittar på något jag annars tycker så mycket om, och allt jag känner inom mig är en suck. Ska jag skylla på någon omständighet, eller är det så att även detta intresse sakterliga dör?

Inga kommentarer: