2010-04-15

Det där lunchinlägget jag brukade lägg in

Det jag behöver göra nu är släppa taget. Om så mycket. Låta så mycket falla fritt mot golvet. Eller vad som råkar vara i närheten. Jag behöver måla naglarna och klippa håret. Jag behöver veta massa saker jag inte vet. Och inte vet att jag inte vet (tror jag). Jag behöver verkligen släppa allt som inte behöver hållas i. Det är ju så förbannat logiskt att jag blir trött.

Tills vidare, innan jag släppt, målat och klippt, gör jag som alltid; planerar, analyserar, diskuterar och suktar efter någon form av spännande harmoni. (Som ju borde finnas, om mina beräkningar, visar sig stämma (vilket det, enligt mina andra beräkningar, inte kommer göra))

Jag har en egen ö. Det blir praktiskt till sommaren. Dock har jag några inneboende att dela ön med. Det vore inte försvarbart, ur miljö- och platssynpunkt, att ha hela Hisingen själv.

Inga kommentarer: