2010-04-19

På kvisten, eftermiddagskvisten

Jag tampas med en vilja att äta förfärligt mycket. Detta ska bekämpas med vatten. Och diskning. Borde funka. Funkar det inte får jag gå vidare till plan b. (I plan a ingår det att utveckla en plan b, om jag märker att plan a börjar svikta)

En annan sak jag tampas med är mina torra läppar. Fnasiga och tråkiga är de. Och jag har kladdat på Försvarets hur många gånger som helst. Utan effekt. Just hang in there, till slut ska väl läpparna återfå sin forna glans. (Här syftar "forna" till igår)

För några veckor sedan var jag till Stockholm och bodde på slott. Vill att alla ska veta det. Mycket luxuöst. Jag ska gnida in min lyx ordentligt, så ni utan lyx kan känna det där stinget av avundsjuka bli mer och mer som en giftig tagg i hjärtat. Här är en bild:



Mer lyx än så var det väl inte. Denna gång. Jag är en människa att avundas. Glöm inte det.

3 kommentarer:

Black beauty sa...

Skrubba med socker o honung, åååh vad ljuva och mjuka läpparna blir då. :D

Sandra sa...

Jag ger dej mitt bästa tips om torra läppar: REN Biomimetic Perfect Lip Honey. Den är helt fantastisk, dyr kan tyckas. Men när man har provat är et värt varje 50öring och räcker läääänge!

http://www.eleven.se/ren-biomimetic-perfect-lip-honey-5490.html

Emma sa...

Ooo. Två fina tips! Tack, tack. Jag tror jag börjar med det billigaste. Sedan kanske jag får ta till Sandras lite dyrare variant.