2009-12-01

Sammanfattning

Men, P3, sluta genast spela Darin!

I lördags gjorde jag ett hål i mitt öra. Ett till, alltså. Jag är mycket nöjd med det hålet. Inte visste jag att jag skulle få plats med så många hål i mina små öron.

I söndags hörde jag inte av mig till folk jag borde ha hört av mig till. Och som jag faktiskt vill höra av mig till. Vi kan väl säga att det är typiskt mig.

I dag hämtar jag min kamera. Min nya kamera. Min lilla kamera. Jag tror att det ska göra mig nog glad för att städa lite. Jag tror det. Eller i alla fall diska. Eller i alla fall gå och lägga mig lite senare än klockan nio.

Hur kan man kontrollera att en man inte haft sex med en annan man det senaste året? Och hur kom de fram till vad som faller inom ramen för "sexuellt riskbeteende"? Jag bara undrar.

I fredags var jag på bio. Min tanke var, och är fortfarande, att ge ett utlåtande. Det kanske kommer i veckan. Vem vet.

9 kommentarer:

sarapirat sa...

sara <3 darin!

Emma sa...

Darin, den lyckosten! :D

D. sa...

"Hur kan man kontrollera att en man inte haft sex med en annan man det senaste året? Och hur kom de fram till vad som faller inom ramen för 'sexuellt riskbeteende'? Jag bara undrar."

I vilken kontext är detta relevant? Jag har typ nästan haft sex med en annan man det senaste året. Hah h ha. :(

Emma sa...

Det är i lämna-blod kontext. Förut har man inte fått lämna blod om man är bög (oavsett om man är oskuld eller inte). Nu har de väl insett att det är en lite konstig regel och ändrar därför. Nu får man lämna blod om man är bög, om man inte haft sex med en man det senaste året. Och detta ska de kontrollera. Med hjälp av frågeformulär och intervju. Och i lämna-blod sammanhang räknas samkönat sex mellan killar som ett "sexuellt riskbeteende".

Oj, här får man information... I want to know more! :D

D. sa...

Haha, jaja, makes sense. Sprids det mer blodsjukdomar bara för att anuset ifråga råkar tillhöra en man alltså?

Emma sa...

Haha. Ja, antagligen är det så. Och uppenbarligen är det okej att jag, som hyfsat hetrosexuell kvinna, har sex med en hyfsat homosexuell man och lämnar blod dagen därpå. De är för roliga, dedäringa beslutsfattarna!

Emma sa...

Fick jag ingen mer information, föresten? Eller vill du bara inte dela med dig av det såhär öppet? :D

D. sa...

Äh, det är ju inte bögigt att runka av en kompis! Eller ligga tillsammans osv.

Emma sa...

Haha. Ha ha. Bögit? Nej. Intressant? Ja.