2009-12-14

Det går långsamt, o så långsamt.

På vägen hem från jobbet gick jag genom Nordstan. Det brukar inte vara så angenämt, men jag behövde byta en liten väska. Och när jag ändå var där kunde jag ju lika gärna köpa lite underkläder. Jag hamstrar. Man vet aldrig när man är fattig student igen.

Jag är mycket trött på denna smet som omger mig. Och blir lite ledsen när jag känner hur litet Göteborg är. Har jag glömt något? Det har jag nog. Tappat bort något. En stadsdel kanske. Eller min vilja. Eller varför inte några viktiga papper, det är ju alltid lika trevligt att tappa bort.

Just nu behöver jag bryta mönster. Men jag är för disträ för att se några, och jag är på tok för trött för att bryta. (Min farmor sa att jag har ett brutet ben i huvudet)

Vart köper man en bitring? Och då menar jag inte en, så kallad, vuxenleksak, utan en sådan som barn har när deras tänder växer. En sådan behöver jag. En helt vanlig bitring. Leksaksaffär? Babyaffär (en affär där man köper bebisar? (hur ska man stava 'bebisar'?))? En vanlig mataffär?

Inga kommentarer: