2009-12-11

På fredagar kommer man ikapp. Har jag hört.

Jag är inte så aktiv här. Jag har mina hästar på någon form av bete. Kanske grönbete. Kanske annat bete. Vilket får mitt huvud att vilja explodera av fysisk huvudvärk (att föredra framför psykisk).

Tyst för mig själv upprepar jag "inga verkningar utan biverkningar".

Nu kan jag också passa på att dela ut ett pluspoäng till allmänsjukvården. Jag är på väg åt rätt håll igen. Ser ljuset i tunneln och så vidare. Eller hade sett ljuset i tunneln och det inte flimmrade så för mina ögon.

Är det nu jag borde ta fram mina glasögon?

Oj. Glasögonen är nu på, och det var helt klart rätt beslut. Flimmret har återgått till normal nivå. Skönt. Plusspoäng till glasögonen.

Jag kan ha blivit lite kär i Herta Müller igår. Men det är ingenting jag direkt vill tala högt om. Då hon inte alls är min typ egentligen. Kunde tyvärr inte hålla mig vaken till hennes tal, så strax ska jag få det till livs via den eminenta siten youtube. Detta ser jag fram emot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kul att snubbla in på denna blogg:)
Borde väl egentligen låta bli att skriva någon kommentar över huvudtaget och istället bara nöja mig med att äntligen, efter lång tids undran, fått veta vem den personen jag ser på bussen då och då är...

Emma sa...

Hej Anonym!
Haha, jag visste faktiskt inte att det var möjligt att snubbla över min blogg. Men där ser man. Lite nyfiken blir jag ju...
Men kul att du skrev i alla fall. Världen (eller Göteborg) är liten :)

Anonym sa...

Ja, snubbleriet skedde ju egentligen på Facebook när kollade runt lite på en väns olika grupper och ditt namn dök upp på en medlemslista. Sen var ju denna blogg högst upp i träfflistan på Google:)

Emma sa...

Haha. Att jag inte tänkte på att jag är högst upp på träfflistan på google.
Aha. Snubbleriet kändes genast lite mer naturligt. Facbook gör världen liten :)