2009-12-20

Men lite stålkvinna är jag ändå

I natt (igen) fick vi (som följer denna blogg slaviskt) smaka på Emmas nyaste ovana. Kanske kul för oss, men mindre kul för Emma. Dock har den där Emma lovat sig själv (och mig) att aldrig radera ett publicerat blogginlägg (såvida inlägget inte bryter mot lagen).

Så får det vara.

Idag ska jag packa. Det är inte min favoritsyssla. Dock ska jag försöka att inte ta det på så stort allvar. Och det brukar jag ju vara ganska bra på.

Jag läste precis detta inlägg, och tänkte både på att jag själv ska ge mig i kast med SJ i morgon och på att kvinnan gjorde sig färdig och packade det sista på 16 minuter. What the fuck!?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Attans, ingen ljusglimt på morgonbussen idag:), men du verkar ju ska resa bort, så, trevlig resa!
/snubblerikillen

Emma sa...

Haha. Nej, ingen ljusglimt :P Återkommer väl efter jul, skulle jag tro :)

Anonym sa...

Låter fint, hoppas du får ha det fortsatt bra i Kristinehamn.

Skulle gärna skriva mer, men det blir ju lite krystat när man skriver i kommentarsform som alla kan läsa:)

Anonym sa...

Förmodligen förhastat av mig, kanske rentav dumt, för du har ju egentligen ingen anledning att hålla någon dialog med mig, men jag skaffade iaf nyss en gmail, morningsun + den buss, som på morgonen ofta åker ett retfullt extravarv innan den släpper på passagerare, at gmail.com
Blev ju en liten rebus:)

Unknown sa...

Wohooo, ett ragg! :D

Anonym sa...

Haha, när man läser mitt senaste inlägg nu, får man ju erkänna att det onekligen ser lite taffligt ut:)
Det var ju inte avsett som ett ragg i den bemärkelsen utan i första hand ett försök att hitta en sätt att slippa skriva så himla offentligt...

Anonym sa...

Ångrar att jag skrev det där med gmailen:(
Måste väl ha skrivit i någon form av eufori efter förvåningen/glädjen att du överhuvudtaget svarat på mina kommentarer. Har full förståelse för att du inte har någon större lust att slänga iväg ett mail till någon anonym bara så där:)

Önskar dig däremot en god fortsättning och så småningom Gott Nytt År!

P.S. Jag slutar naturligtvis att kommentera om du vill det har inga invändningar om du raderar inlägg eller så, det är ju trots allt din blogg.

Emma sa...

Ojoj. Här är det febril aktivitet i min frånvaro :)

Snubblerikillen: Jag har inte riktigt hunnit med, på grund av lite minskad interaktiv aktivitet, från min sida. Det är på grund av det jag inte har svarat på kommentarerna på ett tag.
Men du har rätt i det där med anonym, jag är inte så förtjust i att maila och hålla på med folk jag inte vet vilka de är.
Å andra sidan är jag nyfiken :) Nu vet jag i alla fall vilken buss du åker med. Dock kommer jag inte åka med den på ett bra tag, tyvärr. Så jag kanske få skriva ett mail ändå, så småningom.

D: Avundsjuk eller svartsjuk?

Anonym sa...

Får väl hoppas att ett bra tag inte är alltför långt:) men framför allt att det beror på någon positiv förändring eller anledning för din del.

Skulle nyfikenheten tränga sig på så här i mellandagarna så finns ju alltid Googles gmail:)